Hurghada (dat valt nog niet mee) - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu Hurghada (dat valt nog niet mee) - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu

Hurghada (dat valt nog niet mee)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Janwinmarkonina

28 Juli 2010 | Egypte, Hurghada

Om 9.00 uur een taxi genomen richting airport. Achter het vliegveld zou het busstation zijn. In Luxor hadden we nog twijfels of de taxichauffeur ons wel begreep maar naar dat we de tempels waren gepasseerd zette hij gelukkig koers richting vliegveld. Vlakbij het vliegveld zagen we gelukkig een bordje busstation staan. Als we bij het vliegveld waren afgezet hadden we zeker 5 km moeten lopen. Bij het busstation waar we mooi op tijd waren vertelden ze ons dat 5 minuten later een bus zou komen. Ja, die 5 minuten kennen we wel, dus stelden we ons al in op een half uur. 10 over 11 stapten we in de bus en 4,5 uur later zouden we arriveren in Hurghada. Zouden we mooi de tijd hebben om op zoek te gaan naar een leuk hotel. Helaas liep het iets anders. Halverwege de reis werden we uit onze lichte slaap opgeschrikt door een knal. We werden door elkaar heen geschud en met een klap stond de bus stil. En hij stond heel scheef. In de middenberm. De chauffeur die op de achterbank lag te slapen raakte helemaal in paniek. Iedereen die in het middenpad stond moest aan de kant. Door de raampjes konden we zien dat er een vrachtwagenchauffeur belaagd werd door wel 20 mannen uit de bus. Ze hadden zelfs stenen in de handen. Hij wilde kennelijk wegrijden. De overige passagiers gingen ook snel uit de bus en vertelden ons dat we niet bang hoefden te zijn dat er een vechtpartij zou komen. Men is hier gewoon wat heetgebakerd. Wel zagen we toen wat er gebeurd was. De bus heeft waarschijnlijk een uitwijkmanouvre moeten maken voor de plotseling afslaande truck. Hij heeft de truck geraakt en belandde daardoor in de middenberm. Terwijl de chauffeurs zich druk maakten over de bus en de schuldvraag zijn wij met nog een aantal anderen onder de boompjes in de schaduw gaan zitten (de temperatuur was ergens tussen de 40 en 50 graden). Ondanks dat ons wat was overkomen, was de sfeer goed en hebben we leuk zitten praten met een aantal medereizigers. Na een half uur kwam de politie met 4 auto's en twaalf man sterk. Gelukkig had men met zoveel mensen snel de situatie onder controle! Er werd al snel geconstateerd dat er 4 Hollanders in de bus zaten. We werden keurig ingelicht door de politie dat er een vervangende bus zou komen en dat we vooral weer in de schaduw moesten gaan zitten. We hadden het idee dat onze bus niet meer zou gaan rijden maar hij werd door een bereidwillige truckchauffeur achterwaarts uit de middenberm getrokken. En wij konden onze weg vervolgen. Maar alleen nadat er bepaalde delen van de bus waren gehaald. Zo reden we met een gehavende bus naar Hurghada waar we om 18.00 arriveerden. Rugzakken om en op zoek naar een hotel. Dat viel niet mee. We hebben wel een uur gelopen om in het hotel gebied te komen. Inmiddels was de temperatuur gelukkig gedaald naar een graad of 35. Gelukkig hebben Marko en Nina dit zonder klagen gedaan. Uiteindelijk zijn we beland in het nogal stoffige, aftandse 4 seasons hotel. Moet kunnen voor 1 nachtje. Marko zei nog " leuk zo'n bus die een wheelie heeft gemaakt.
Voor morgen hebben we een heel mooi hotel gereserveerd en kan het echte uitrusten beginnen.....

• 31 Juli 2010 - 07:43

Renée:

Ha beste familie, wat leuk om zo met jullie mee te genieten. Wat een mooie extra dingen doen jullie (bv DANA!) Hier is redelijk: chemo is heel zwaar maar slaat goed aan, operatie gepland voor begin september! Veel plezier verder en ik blijf jullie volgen! Lieve groet, Renée