Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu

Dubai

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Janwinmarkonina

14 Juli 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

We hebben inmiddels aardig onze draai gevonden in Dubai. Maar we beginnen natuurlijk bij het begin. Allereerst willen we iedereen nog bedanken voor alle sms-jes en whats apps die we voor onze vakantie hebben ontvangen.
Vrijdagochtend zijn we om kwart over 8 vertrokken uit Leeuwarden met regen. Ach wat maakt het uit we gaan toch op vakantie. Na een rit zonder vertraging kwamen we ongeveer om 12 uur aan op de parkeerplaats P23 bij Düsseldorf flughaven. We waren mooi op tijd en hebben ons in de Red Baron nog even moed ingedronken. Na te hebben ingecheckt bleek dat onze vlucht een half uur vertraging had. Meteen na het opstijgen kwamen in turbulentie terecht. Na een aantal malen turbulentie te hebben gehad werd het na 2 uur rustig en hebben we er verder de hele vlucht geen last van gehad. Precies op tijd, 24.00 uur, kwamen we aan. We dachten mooi op tijd bij het hotel te zijn maar we hadden niet gerekend op zo’n langzame douanier. Sommige mensen stonden wel 15 minuten bij de balie en de rij mensen achter ons groeide maar door. Gelukkig waren we om half 2 allemaal door de douane en konden we op naar de taxi. Na 15 minuten rijden kwamen we aan bij ons hotel en konden we snel inchecken. We hebben een prachtig hotel waar Marko en Nina op de 15e verdieping een kamer hebben en wij op de 5e. De volgende dag zijn we om 10.uur opgestaan. Voor dat we allemaal klaar waren was het al half 12. We zitten in een prachtig hotel 10 minuten bij de metro vandaan. Na eerst geld te hebben gehaald zijn we naar de metro gelopen. Het was ontzettend warm maar na de regenachtige dagen in Nederland zullen wij niet klagen. We hebben allemaal een dagkaart gekocht en zo konden we voor 16 Dirham p.p. de hele dag met de metro en de bus rijden. Onze eerste stop was de Mall of Emirates. Hierin zit ook Ski Dubai. Deze Mall (winkelcentrum) was immens groot. We denken dat je wel een paar dagen nodig hebt om alles te bekijken. Na eerst ons ontbijt/middageten te hebben genuttigd, zijn we daarna gaan kijken bij Ski Dubai. Grappig om te zien al die Arabieren met hoofddoeken om in lange winterjassen als kleine kinderen zo blij om in de sneeuw te staan. Wij kunnen het ons wel voorstellen want als je altijd in dit hete klimaat woont wil je wel eens wat anders. Hierna hebben we de metro gepakt naar de Burj Khalifa. Ook hier was weer een Mall ditmaal de Dubai Mall. Om half 6 mochten we de Burj Khalifa op. In 2 minuten waren we 124 verdieping hoger. Helaas was het wat zicht niet optimaal maar het was een hele belevenis. Na 1 uur daar te hebben rondgelopen zijn we weer richting de metro gegaan. Tussen het metrostation en het hotel hadden we al een Libanees restaurant gezien en daar hebben we overheerlijk gegeten. Zonet hebben we online ingecheckt voor de vlucht morgen naar Bangkok. Voor morgen staat op de planning Burj al Arab (het 7 sterren hotel) en zonnebaden bij het zwembad. Nu gaan we lekker slapen.

• 15 Juli 2012 - 08:11

Sybout:

Fijne reis en ik zet alles, net als de vorige keer, op papier voor Ids en Willie.
    Enjoy(!!!

• 15 Juli 2012 - 09:11

Hinke:

Lieve allemaal.Fijn dat de vakantie is begonnen.Eindelijk ontsnapt aan het nederlandse weer, zie ik tot mijn verbazing foto,s met sneeuw.Ik had wel even mee willen shoppen maar de prijzen liggen vast hoger dan bij madelief.Heel veel plezier en pas goed op elkaar.