GOOD MORNING VIETNAM - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu GOOD MORNING VIETNAM - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu

GOOD MORNING VIETNAM

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Janwinmarkonina

17 Juli 2012 | Vietnam, Hanoi

Gisterochtend zijn we om 8 uur aangekomen in Bangkok. We hebben tijdens de vlucht goed kunnen slapen. Nina en Win hadden een pilletje tegen reisziekte genomen, niet omdat ze last hebben van vliegen maar omdat ze daar waarschijnlijk heerlijk van zouden kunnen slapen. Dat is gelukt. Win heeft 3,5 uur geslapen/gedommeld en Nina was op het moment dat ze haar dekentje moest inleveren gewoon niet wakker te krijgen. We hebben haar echt door elkaar moeten schudden. Toen we geland waren maakte de piloot nog zijn excuses voor de bumpy flight. We hebben het wel gemerkt maar toch geen last van gehad. De paspoortcontrole duurde ook hier weer ontzettend lang. Gelukkig waren we zo bij het hotel. We hadden vooraf al kamers geboekt in het Great Residence Hotel. Dit is een hotel vlakbij het vliegveld met gratis vervoer van en naar het vliegveld. Nadat we onze bagage op de kamer hadden neergezet hebben we een eettentje in de buurt gevonden waar we lekkere pittige kip met rijst hebben gegeten. Omdat we ondertussen behoorlijk moe waren zijn we eerst een paar uur gaan slapen om daarna aan het zwembad te zitten. ’s Avonds nog wat gegeten en toen op tijd gaan slapen. Vanochtend moesten we om half 4 weer opstaan want om kwart voor 7 ging onze vlucht naar Hanoi. Na een rustige vlucht landden we om 8 uur in Hanoi. We hadden een visum on arrival aangevraagd. In Nederland hebben we eerst via internet de benodigde gegevens moeten doormailen en € 18,- p.p. betaald. Daarna hebben we per mail een aantal formulieren ontvangen die we ingevuld moesten meenemen. Hier in Hanoi moesten we eerst aan het ene loket de paspoorten en formulieren inleveren en aan het andere loket moesten we de paspoorten, nu met visum, weer ophalen en nog eens $ 25,- p.p. betalen. Wat we niet verwacht hadden was dat we binnen 5 minuten onze paspoorten weer terug hadden. Sommige mensen moesten veel langer wachten. Als je dan ook nog geen pasfoto had konden ze die voor $ 2,- maken. Er was zelfs een jongen die zijn zonnebril op zijn voorhoofd had zitten maar dat maakte niet uit, de foto werd gewoon genomen in de hal. Gelukkig heeft het hostel waar we nu zitten (Kangaroo 2) ook een gratis pick-up service en na op nog 2 toeristen te hebben gewacht zijn we richting hostel gereden. Je hebt hier het gevoel of je 30 jaar terug gaat in de tijd. Alles is nog autentiek.
Je ziet hier veel, heeeeel veel scooters. Het oversteken is dan ook een kunst, omdat er hier bijna geen stoplichten zijn en alles door elkaar en tegen de stroom in rijdt. Het blijkt dat je gewoon langzaam moet beginnen te lopen zonder te stoppen of een schrikbeweging te maken en dan rijdt iedereen gewoon om je heen. Vanochtend naar het Hoan Kiem meer gelopen en daar bij een restaurant op het terras ontbeten. We zijn maar wat blij met de heerlijke stokbroodjes die je hier kan krijgen (met dank aan de Fransen). Nu zitten we bij te komen op onze hotelkamer. We hebben trouwens de hele 6e verdieping tot onze beschikking. Dit komt omdat de huizen/gebouwen heel smal zijn dus er passen maar 2 kamers op een verdieping. In Hanoi wordt wel heel vaak gewaarschuwd voor dieven/zakkenrollers. We hadden dit al op internet gelezen maar ook iemand van het hotel maakte ons er op attent en zelfs in het restaurant waar we vanmorgen waren stond er een apart bericht op de menukaart. Een gewaarschuwd mens telt voor …… Nu maar hopen dat wij er niet mee te maken krijgen.

• 17 Juli 2012 - 10:32

Hinke:

Een laatste berichtje want wij gaan nu zelf op pad.Bedankt voor het sms-je wij zien aron vandaag nog om even een gebakje te eten.kunnen we nog even knuffelen.Wat een leuke berichten lees ik en om onze passie te delen zelfs een winkel van h&m.Keek vandaag naar een reisprogramma op tv en zag dubai voorbij komen.was het even of ik met jullie mee op reis was.Nog heel veel plezier gr hinke

• 17 Juli 2012 - 19:58

Froukje Bergsma:

He vakantiegangers,

Goed en veilig aangekomen in het mooie Vietnam. Geniet lekker en wij zullen jullie op de voet volgen. Maak veel prachtige foto's zodat wij met z'n allen nog eens kunnen nagenieten. Gr Froukje

• 17 Juli 2012 - 21:43

Feikje :

het is weer genieten van jullie reisverhalen ben erg benieuwd naar jullie ervaringen in vietnam.
    grt fam ettema

• 18 Juli 2012 - 07:30

SIlvana:

Nou de vliegreis hebben jullie weer doorstaan. Helemaal goed.
    Nu maar lekker genieten. We zijn erg benieuwd naar jullie verhalen ditmaal in Vietnam.
    Vokgende week vertrekken we naar Andalusie, maar we proberen jullie natuurlijk te blijven volgen.
    Veel plezier en de groeten ook van Richard, Dario en Luca.

• 23 Juli 2012 - 09:25

Ymo Sinnema:

Allemachtig wat een bureaucratie zeg maar dat heb je in die landen . Hoe vond je de Burj-al-Arab ?
    Afijn ,maak er wat van