Ninh Binh - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu Ninh Binh - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu

Ninh Binh

Blijf op de hoogte en volg Janwinmarkonina

23 Juli 2012 | Vietnam, Ninh Bình

Gistermorgen om half 8 al aan het ontbijt waar we een Deen en 2 Engelsen hebben ontmoet. Na een tijdje ervaringen te hebben uitgedeeld bleken zij ook naar Ninh Binh te gaan. Gezellig allemaal in dezelfde mini bus. Zoals gewoonlijk werd deze minibus ook weer helemaal volgepropt met mensen. Er passen namelijk 30 personen in een busje. Onderweg werden weer de nodige toeristen opgehaald waaronder ook onze 4 Thaise vriendinnen die ook in de bus/boot naar Halong Bay zaten. Vier Australische personen wilden al uit de minibus stappen omdat er geen noodgang in de bus zat. Ze probeerden dit aan de gids duidelijk te maken maar die kon alleen maar zeggen “that’s a good idea”. Later werd uitgelegd dat dit een 1-daagse trip naar Ninh Binh was en dat wij samen met nog 5 anderen werden gedropt in de buurt van de stad. Dit gebeurde ook en daar stonden we dan met 9 man. Niet wetend waar we in de stad waren, hebben we allemaal de rugzakken omgehangen en zijn we gaan lopen. De twee jongens waren we snel kwijt maar wij hebben nog een stuk doorgelopen tot we op laatst maar ergens hebben gevraagd. Het bleek dat we nog 6 km van het centrum waren. Ja, dat wordt toch wel een heel eind lopen. Gelukkig wilde het meisje van de winkel wel een taxi bellen. Het was maar goed dat we daar waren blijven staan, want het begon toch te regenen. Na 5 minuten kwam de taxi: was het een van het type mini-Hyundai. Wat hebben wij gelachen want hoe moesten we daar in vredesnaam in met al die rugzakken. Na dat er nog een taxi was gebeld, hebben we ons opgesplitst. Met 4 personen en 4 rugzakken werden we in de taxi gepropt. Ja en toen wisten we het adres van het vooraf geboekte hotel niet meer. De Deen die bij ons was, had hetzelfde hotel geboekt, maar hij zat in de andere taxi. Dus wij maar proberen uit te leggen dat wij naar Canh Dieu Hotel moesten. Alle uitspraken hebben we gehad maar de taxichauffeur snapte er niets van. Na een aantal malen rondjes te hebben gereden zagen we een bord van ons hotel. De taxi werd snel in de achteruit gezet om het adres te lezen en zo waren we toch nog snel in ons hotel. Het hotel zelf was goed. Mooie kamers en hele vriendelijke mensen. Na onze bagage op de kamers te hebben gedumpt zijn we op een huurfiets de omgeving gaan verkennen. We hebben nog nooit zo’n mooie omgeving gezien. We zijn expres niet naar het toeristische gedeelte gegaan maar we hebben gefietst over paden waar geen auto’s kunnen komen. Onderweg een paar keer gestopt om wat te drinken want het was weer ontzettend warm. Na een paar uur fietsen zijn we teruggegaan naar het hotel, waar Toan onze gids voor de komende twee dagen ons al opwachtte. Ook een vrolijk en vriendelijk iemand. We hebben afgesproken dat we de volgende ochtend tussen half 9 en 9 uur zouden vertrekken. ’s Avonds nog geprobeerd een leuk restaurantje te vinden. Dit is niet gelukt (stond ook al in de Lonely Planet). Dus maar weer terug naar het hotel waar we uiteindelijk overheerlijk hebben gegeten. Tassen gepakt voor de volgende dag en onze rugzakken in flybags gedaan zodat die in het hotel konden blijven. We hebben weer een geweldige dag gehad.