van Ninh Binh naar Hue naar Hoi An - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu van Ninh Binh naar Hue naar Hoi An - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu

van Ninh Binh naar Hue naar Hoi An

Blijf op de hoogte en volg Janwinmarkonina

26 Juli 2012 | Vietnam, Hội An

Om 17.00 uur vertrokken uit het hotel om lopend naar het station van Ninh Binh te gaan. Het was niet ver maar met zware bepakking en heel warm weer voelde het alsof het 5 kilometer was. Voor het station hadden zich al een heleboel mensen verzameld. Je mag hier van te voren het perron niet oplopen. Opeens begon iedereen te lopen of laten we maar zeggen te dringen en te duwen. De kaartjes werden gecontroleerd en toen stonden we op het perron. Geen idee waar we heen moesten. Nog 3 Spanjaarden zaten al even raar rond te kijken. Gelukkig kwam er iemand van het personeel aan die ons een heel eind verder het perron op bracht. We dachten al dat we lopend naar Hue moesten. Treinstel 11 stopte precies voor onze neus en wij konden als 1e instappen dachten we. Waar we niet op gerekend hadden waren de kleine Vietnameesjes die onder je armen door als 1e in de trein stapten. ??? we hebben toch vaste plaatsen waarom dan zo’n haast? Toen we er eindelijk in waren moesten we nog op zoek naar de juiste coupee. We dachten eerst dat we in de 1e coupé zaten maar dat bleek niet zo te zijn. Na te hebben gezocht kwamen we dan eindelijk in de juiste terecht. Het was een vieze bende. Het beddegoed was beslapen, de vloer was ontzettend vies en plakkerig en het ventilatieluikje in de deur droop van de viezigheid. We zaten nu ook in een 6 persoonscoupé hardsleeper omdat de softsleeper vol was. Er moesten dus nog 2 mensen bij komen. Om 21.00 uur werd er op de deur geklopt, man en vrouw en baby van 3 maanden kwamen bij ons. Of ook een van ons op het bovenste bed kon liggen zodat vrouw en baby beneden konden liggen. Om een uur of 12 zette de baby het op een schreeuwen maar de vrouw had de baby snel weer stil. Nog een tijdje gepraat met deze vrouw maar haar Engels was niet al te goed. Om 5 uur zouden we aankomen in Hue maar het werd half 7. Een taxi genomen naar het hotel, waar we eerst maar hebben ontbeten en om 9 uur was al een van onze kamers vrij. Allemaal (behalve Nien) waren we kapot. We hebben dan ook heerlijk geslapen tot een uur of 2 ’s middags om daarna Hue in te gaan. Er is een straat die net op Kao San Road in Bangkok lijkt, wel gezellig maar het is hier ook ontzettend toeristisch. De volgende dag zouden we lopend naar de oude stad om daar ook naar de verboden stad te gaan. Helaas gingen we rechts waar we links hadden moeten gaan en zo hebben we heel lang gelopen. Op laatst kwamen we dan toch aan bij de verboden stad maar dit bleek de achterkant te zijn. Toen hadden we er genoeg van, het zal ontzettend mooi zijn maar dit keer niet aan ons besteed. Maar wel lekker op een terrasje gezeten. ’s Avonds zijn Marko en Nina nog alleen op stap geweest. Er werd hun constant gevraagd of ze marihuana wilden hebben. Gelukkig hebben ze daar vanaf gezien. Vanochtend hebben we de bus naar Hoi An genomen. We werden door ons hotel gratis met de taxi opgehaald daar waar de bus stopte. Dit blijkt bij veel hotels hier heel gewoon te zijn. We hebben een prachtig hotel met een mooi zwembadje erbij. Er zitten hier alleen wel heel veel Nederlanders. Zonet geprobeerd de trein te boeken naar Saigon. Op de 29e is die al vol nu proberen we de 30e nog anders moeten we maar met de bus. Het nadeel is dat die er wel 24 uur over doet….
Gelukkig we hebben kaartjes voor de trein. We vertrekken de 30e om 13.24 uur met de trein naar Saigon en zullen daar de 31e om 5.00 uur ’s ochtends aankomen.

• 26 Juli 2012 - 17:05

Feikje:

fFjn dat je daar nog wat landgenoten tegengekomen bent.
    Nederlanders zijn een reislustig volkje die komen overal!
    prachtige foto's: mooi Nina tussen die twee Vietnamese vrouwen.
    hier is alles oke 25-30 graden lekker lang weekend mooi boek wat wil je nog meer.
    groeten Feik