Hoi An: Parasailing en flauwvallen in de lucht - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu Hoi An: Parasailing en flauwvallen in de lucht - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu

Hoi An: Parasailing en flauwvallen in de lucht

Blijf op de hoogte en volg Janwinmarkonina

28 Juli 2012 | Vietnam, Hội An

We zitten nog steeds in Hoi An ongeveer 10 minuten fietsen vanaf het centrum, 5 km vanaf Cua Dai beach en ongeveer 2 km vanaf An Bang Beach. We doen het hier heerlijk rustig aan. Liggen wat bij het zwembad, fietsen naar het strand en ’s avond fietsen we naar de het stadje, om weer wat te eten. Wel makkelijk dat er fietsen bij het hotel staan, hoef je tenminste niet te lopen in deze warmte. Gistermorgen zijn we naar Cua Dai beach gefietst. Nina wil al jaren parasailen en had op internet gezien dat dit hier kon. Op het prachtige strand aangekomen zagen we al snel de reclameborden staan. Marko was eerst wat twijfelachtig of het wel spectaculair genoeg was maar Nina wilde het doen dus ging Marko mee om te informeren wat de prijs zou zijn. Het parasailen gaat hier iets anders als in Europa (hier zal het nog wel de oude manier zijn). Je staat op het strand wordt vastgemaakt aan de parachute en aan het touw dat weer aan de boot vast zit. Er staan twee mensen die de parachute vast houden, twee die het touw vast houden en daar tussenin stonden Marko en Nina. Ondertussen moet je goed je handen vast houden aan de touwen boven je. Als de boot begint te varen en het touw bijna is strakgetrokken moet je gaan rennen. Maar als je geen Vietnamees spreekt en de Vietnamezen bijna geen Engels, is het moeilijk te snappen. De boot ging gelukkig wel hard genoeg om ze de lucht in te krijgen. Ondanks dat het ook nog eens windstil weer was. Na een paar minuten in de lucht zegt Nina tegen Marko dat ze het niet meer houdt. Ze was misselijk en voelde zich niet lekker. Dan ziet Marko dat Nina langzaam de touwen los laat en als een pop zo slap aan de parachute hangt. Daar hang je dan met zijn 2-en in de lucht en is je zusje flauwgevallen. Gelukkig kwam ze na een korte tijd weer bij (hoelang het precies was weten we niet) en heeft ze nog wat kunnen zien van de omgeving. De landing was in het water en ze werden met een jetski opgehaald. Spectaculair en onvergetelijk was het wel.
Vanmiddag Hoi An verkend. Een fotogeniek stadje, staat op de Wereld erfgoedlijst van Unesco maar wel ontzettend toeristisch. Overal souvenir shops, klerenmakers en leuke eettentjes. Een dag of 2 Hoi An bekijken is genoeg. Verder maar genieten van het mooie weer aan het zwembad of op het strand. Vandaag is het erg warm en vochtig. Tot nu toe hebben we eigenlijk nog niks gemerkt van het regenseizoen maar dit kan natuurlijk nog komen.

Hieronder de link naar het filmpje van het parasailen.

• 29 Juli 2012 - 13:01

Feik En Alfred:

Stoer hoor Nina fijn dat alles goed gekomen is en dat je nog wat van de omgeving hebt gezien.
    Het is vast de warmte geweest goed drinken maar.
    even lekker uitrusten en genieten jongens.
    PS het Nederlands zwemteam dames heeft zilver gehaald,wel iets teleurstellend men had goud verwacht.
    enfin beter dan niets.
    Heb je al weer een nieuwe mobiel gekocht win?
    groeten feik

• 30 Juli 2012 - 11:14

Pa En Ma:

Alles goed, veel regen. Leuk wat van jullie te horen. Wij vermaken ons goed op de camping.
    Heell veel plezier en geniet ervan. Liefs Pa en Ma

• 30 Juli 2012 - 13:01

Silvana:

dario had al via twitter een foto gezien v een supergoedkoop biertje . dus dat is dan wel weer leuk . Stoer v de marko en nina. Weer een ervaring rijker!
    Leuk is t om t lezen wat jullie doen en meemaken. Wij zijn na een paar dagen Sevilla, aangekomen in een schitterend huisje op een heuvel in Zuid Spanje. Genirten dus. Nog veel plezier. Groeten van ons allen

• 03 Augustus 2012 - 21:36

Heleen Hoogendoorn:

Tjonge, wat maken jullie veel mee!! En ook gezellig en bijzonder om dit met z'n viertjes te doen!

Geweldig zo'n trekking die jullie gemaakt hebben, en ook dat parasailen is stoer hoor, Nina.

Narda heeft deze week een kookboek van vietnamees koken gekocht....ziet er inderdaad lekker uit...gaan we ook eens proberen.

Nog heel veel plezier!

Groeten,