Liberty, SoHo en Empire State Building - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu Liberty, SoHo en Empire State Building - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu

Liberty, SoHo en Empire State Building

Blijf op de hoogte en volg Janwinmarkonina

22 Augustus 2013 | Verenigde Staten, New York

22-08-2013. Vanochtend om 09.30 uur wakker geworden met regen en onweer. Kunnen we mooi het reisverslag schrijven van de afgelopen twee dagen. Dinsdagochtend was het prachtig mooi weer. Blauwe lucht en het zonnetje scheen. Het was dan ook meteen heel warm. Die dag zijn we met de metro naar de South Ferry gegaan en hebben daar de boot naar Liberty Island genomen. We wisten voor de vakantie al dat we jammer genoeg niet in Vrijheidsbeeld zelf konden. De tickets waren namelijk uitverkocht tot.....half oktober. Ook Ellis Island, met het immigratie-station voor New York, was gesloten. Dit is nog vanwege de orkaan Sandy. Maar het zicht op het Vrijheidsbeeld, als je komt aanvaren, is onvergetelijk. Foto's gemaakt van het Vrijheidsbeeld en genoten van het uitzicht op de skyline van Manhattan. Het mooiste uitzicht tot nu toe. We hebben een rondje om het Vrijheidsbeeld gemaakt en hebben toen de boot weer teruggenomen. Daarna de trein Midtown genomen en relaxed op het terras gezeten. Het voordeel is dat we de eerste twee dagen, toen het bewolkt was, heel veel hebben gedaan en we het dus nu wat rustiger aan kunnen doen. We hebben nog nagedacht om naar Top of the Rock te gaan. Gelukkig hebben we dat niet gedaan. We hebben gehoord dat daar een Engelse toeriste is aangereden door een taxi en haar voet mist. Dit is trouwens voorpaginanieuws op alle kranten in New York. Wij zijn naar SoHo gegaan, een wijk niet ver verwijderd van ons hotel. Leuke winkels, prachtige galerieën en gezellige terrassen.
Gisteren zijn we 's ochtends naar het Empire State Building geweest waar je uitzicht hebt over heel New York. Vanaf binnenkomst tot aan de uitgang, overal zie je medewerkers in uniform staan die je de weg wijzen. Het is een geoliede machine die veel aan Disney Land doet denken. Met de lift kon je tot de tachtigste verdieping en daarna kon je kiezen of je de laatste zes etages per lift of per trap wilde doen. Wij hebben voor de trap gekozen. Buiten op het platform was het een drukte van belang. Met moeite kon je een plekje aan de reling veroveren. Veel foto's van een heiig New York gemaakt. Voor de rest van de dag hadden we de afspraak dat Marko en Nina gingen shoppen en wij zouden naar de High Line gaan. Een park in de wijk Chelsea. Het 'park' is ontworpen op een ongebruikte verhoogde spoorweglijn en is nu nog 1,6 km lang maar wordt nog uitgebreid tot 2,3 km. Het was een heerlijke wandeling en zo te zien hadden al meerdere mensen dit pad/park ontdekt. Wij waren rond half zes weer in het hotel waar we een whats-app van Nina ontvingen. Ze waren bij een kruispunt gekomen waar een zeer ernstig ongeluk was gebeurd. Er was een motorrijder door rood gereden en tegen een auto gebotst. De motorrijder was overleden en lag nog op straat, bedekt met een wit laken. Overal moet bloed hebben gelegen wat de brandweer schoon kwam spuiten. De mensen die er stonden vertelden al dat dit het derde ernstige ongeluk deze week in Manhattan was. Nu maar hopen dat het voor deze week ook de laatste is. Zo rond 20.30 uur waren Marko en Nina ook weer in het hotel.
Omdat we voor zes attracties kaartjes met de New York City-pass hebben gekocht hadden we de mogelijkheid om 's avonds, tussen 22.00 en 24.00 uur, nogmaals op Empire State Building (ESB) te gaan. Dus weer de metro gepakt naar ESB, weer door de veiligheidscontrole en weer langs alle uniformen. Ditmaal was het uitzicht op het platform het allermooist. Wat een immens grote stad is New York! Na een uur te hebben doorgebracht en nog even een stuk pizza als avondeten te hebben genomen zijn we om even voor middennacht weer richting hotel gegaan.

• 22 Augustus 2013 - 21:58

Silvana:

Wauw wat een stad en wat een belevenissen. Nog veel plezier !