Chinatown - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu Chinatown - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu

Chinatown

Blijf op de hoogte en volg Janwinmarkonina

22 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Vandaag om 9 uur opgestaan en om 10 uur waren we klaar om te ontbijten. Op naar ons eettentje waar we allemaal wat anders uitkozen. Banana pancake, sticky rice with mango, sandwich met kip, scrambled eggs with toast en joghurt with fruit en muesli. Na dit ontbijt maar een rondje door de wijk. Even langs onze Wat (tempel), Khao San bij dag gezien weer even ergens wat drinken en na een kleine tussenstop in het guesthouse op naar Chinatown. New Siam2 zit dichtbij de rivier Chao Praya en daar zit dan ook de pier voor de boten. Bij de kaartverkoop wilde men meteen een ticket voor 40 bath verkopen. Gelukkig wist Co dat we de boot met de oranje vlag moesten nemen. Deze ticket was maar 15 bath. Er waren wel toeristen die er wel in trapten maar wij niet. De boot met de oranje vlag kwam al snel en zat ook aardig vol. Door een Thaise mevrouw, die heel hard kon schreeuwen, werd iedereen naar voren gedirigeerd. Één Nederlandse vrouw kreeg een geweldige duw van haar omdat ze op een plaats stond en bleef staan, waar ze niet mocht staan. Waarop de Nederlandse met opgestoken vinger dreigend tegen de Thaise vrouw zei dat ze nooit meer aan haar moest komen. Bang geworden schoven wij inderdaad maar naar voren, maar hoe dichter we bij Chinatown kwamen hoe meer we weer naar de uitgang schuifelden. Wel zo, dat onze Thaise het niet zag. Ze vertelde ons overigens heel aardig dat de volgende stop Chinatown was. Daar aangekomen kwamen we al snel in een wirwar van kleine straatjes waar brommertjes reden en allerlei karretjes met exotische gerechten voorbij kwamen. Dit leidde geregeld tot opstoppingen. We hebben voor ons gevoel uren geslenterd tot we bij een eettentje langs de weg uitkwamen. Op een stoep stonden tegen de muur een rij krukjes met een paar hele kleine tafeltjes erbij. Het zag er zo mooi uit dat we er zijn gaan eten en wat was het lekker!!! Voor 30 bath (0,70 cent) per persoon hebben we heerlijk gegeten. Na alle drukte van Chinatown hebben we de rust opgezocht in het Grand China hotel waar op de 25e verdieping een heerlijke cocktail hebben gedronken. Het restaurant heeft een prachtig uitzicht en doordat het ronddraait zie je Bangkok voortdurend van een andere kant. Terwijl wij aan de cocktail Worldcup, 2x Sex on the Beach en 2x Tuk Tuk zaten, speelde de pianist, die niet al te goed bij stem was, zijn sfeervolle klassiekers. Na dit rustpunt was het weer tijd voor actie. Met twee tuk tuks zijn we terug gesjeesd naar onze wijk. Bij café My Darling, met de grootste Buddha in Bangkok, hebben we nog wat gedronken om daarna aan de overkant een half uurtje voetmassage te ondergaan. Toen we met z'n vijven op een rij lagen hebben we besloten om na de voetmassage ook nog een half uur rug en nekmassage te krijgen. De voetmassage ondergingen we buiten en de rug en nekmassage werd binnen gedaan waar een aantal bedden naast elkaar stonden. We werden stevig aangepakt. Hierbij werd bij één van ons het aloude 'over de rug lopen' niet geschuwd! Aan het einde moesten we rechtop zitten en werd ons lichaam in voor ons nog onbekende richtingen gedraaid en gevouwen. Om één uur 's nachts liepen we na, weer een geweldige dag, richting hotel.

• 24 Juli 2014 - 11:11

Hinke:

Na al dat heen en weer geslenter ben je ook wel toe aan een massage.gelukkig zijn de mensen daar niet zo groot.moet er niet aan denken dat Geert over mijn rug loopt.al hoewel ben ik meteen gekraakt.jullie genieten weer met volle teugen .goed om te lezen xx

• 25 Juli 2014 - 21:06

Jeanette:

Wat een mooi begin van jullie vakantie. Kun je nog bewegen na de massage?