Heerlijk om weer in Bangkok te zijn. - Reisverslag uit Pathum Wan, Thailand van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu Heerlijk om weer in Bangkok te zijn. - Reisverslag uit Pathum Wan, Thailand van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu

Heerlijk om weer in Bangkok te zijn.

Blijf op de hoogte en volg Janwinmarkonina

24 Juli 2015 | Thailand, Pathum Wan

Heerlijk om weer in Bangkok te zijn.

Woensdag om kwart over twaalf vertrokken uit Leeuwarden. Veel te vroeg maar om thuis nog langer rond te hangen heeft geen zin. Rond drie uur waren we vlakbij Düsseldorf en zijn we de snelweg afgegaan om nog even van het mooie weer te genieten. Om een uur of half vijf hebben we de auto geparkeerd op parkeerplaats P26 en met de shuttlebus waren we binnen vijf minuten op het vliegveld. Eerst maar even wat gedronken bij de Starbucks en daarna buiten wat op het observatiedeck rondgehangen. Het was nog heerlijk weer. De Douane waren we snel gepasseerd, we moesten namelijk alles zelf doen. Dus paspoort op een apparaat neerleggen en daarna verder lopen voor een gezichtsherkenningsscan. Je moet dan wel weten hoe je alles precies moet doen anders duurt het nog lang. Naast mij stond een meisje met een hoed op. Ze snapte niet waarom ze niet verder mocht. Ja en dan is er ook niemand die helpt. Uiteindelijk kwam ze er zelf achter.
Vanaf Dusseldorf vlogen we met Air Berlin naar Abu Dhabi. Dat was even wennen want de beenruimte is heel wat kleiner dan bij Emirates. Verder was er niks op aan te merken en het eten, kip, aardappeltjes en iets wat op spinazie leek, was goed in te nemen. Na een hele rustige vlucht kwamen we plaatselijke tijd, tien voor zes ' s ochtends aan in Abu Dhabi. We hadden gelezen dat het een heel druk vliegveld zou zijn en dat de wachttijden lang zouden zijn. Gelukkig viel dit mee. Wel zagen we dat er een hele nieuwe terminal in aanbouw is. De vlucht naar Bangkok, ditmaal met Etihad, was drie kwartier vertraagd maar met de lekkere banken in de wachtruimte, waar je op kon hangen, was dat niet erg. Deze vlucht verliep iets minder rustig met turbulentie boven India en de Andamanzee. Echt erg was het niet. Om zeven uur 's avonds zijn we geland in Bangkok. Snel langs de immigratie en op naar de City Line. Bij station Makassan uitgestapt en vandaar een taxi voor 120 bath naar Rambutri road genomen. We worden uitgezet voor het straatje van New Siam1. Een klein straatje met guesthouses en restaurantjes. Er kan net een auto door en als voetganger moet je dan even goed aan de kant gaan, anders past het niet (een voetpad is er niet). We lopen langs alle bekende plekken, zien het vrouwtje dat de was doet in 'haar steegje' staan, ruiken de geuren van eten en van de bloemen, lopen langs ons favoriete eettentje en horen het onmiskenbare irritante belletje van de deur van de Seven Eleven weer.
Zo lopen we richting Lamphu Guesthouse. Een leuk guesthouse vergelijkbaar met New Siam1 maar dan met een leuke binnentuin, echt een aanrader. We brengen snel onze rugzakken naar de kamer en lopen terug naar ons eettentje. Jan wist thuis al wat hij zou bestellen, green curry. Ik heb uiteindelijk fried rice with egg en veel spicy kruiden genomen. Heerlijk!! We raken aan de praat met een Londenaar en ook hij kwam al jaren naar dit eettentje voor de green curry. Na het eten de buurt rondom het fort verkend. Ondertussen was het al een uur of elf 's avonds en de volgende dag zouden we heel vroeg op moeten voor onze visa voor Myanmar. Toch hadden we nog geen zin om naar het guesthouse te gaan. Dus nog heerlijk op het terras gezeten met een biertje en een mojito. En om één uur toch maar richting guesthouse. Morgen gaat om half zeven de wekker weer. Het is fijn om hier weer in Bangkok te zijn. Het voelt nog steeds als thuiskomen.

• 25 Juli 2015 - 14:04

Sybout Massalt:

Goedendag allemaal.
    Ik volg jullie weer op verzoek van mevr. Albers.
    Veel plezier!
    Sybout