Sri Lanka, het oude Ceylon - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu Sri Lanka, het oude Ceylon - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu

Sri Lanka, het oude Ceylon

Blijf op de hoogte en volg Janwinmarkonina

03 September 2016 | Sri Lanka, Negombo

Sri Lanka een land dat al wat jaren op ons lijstje staat.
Gisterochtend om kwart voor negen in de ochtend zijn we op Colombo AirPort geland. We zijn snel naar de balie 'VISA on Arrival' gelopen. Men had ons gewaarschuwd dat we daar uren in de rij zouden staan. Niets was minder het geval. We kwamen aanlopen en binnen twee minuten was het geregeld en waren wij weer 80 dollar armer. Nadat alles geregeld was moesten we op zoek naar de bus naar Negombo. De tuktuk chauffeurs vertelden ons dat er geen rechtstreekse bus was en dat we eerst naar het busstation moesten lopen. Dat zou 1 km verder op zijn. Geen probleem voor ons. Het was immers nog vroeg en we hadden de tijd. Na een half uur en vele malen vragen verder hadden we de bus gevonden en met vele Srilankezen gingen wij op weg naar Negombo busstation. Daar overgestapt op bus 905 die ons voor 20 LKR (0,12 cent) naar Lewis Place bracht. Hier verblijven we in Manik House. Een soort homestay vlakbij het strand. Na twee uurtjes te hebben geslapen waren we er weer helemaal en zijn we langs het strand gelopen. Daar moet je je overigens niet teveel van voorstellen. Het zag er vrij rommelig uit. Daarna nog ongedwongen door de achterafstraatjes van Negombo gedwaald. Omdat het al tegen het eind van de dag liep zaten de mensen relaxed voor hun huisjes. De visnetten hingen te drogen en de was hing daar weer naast. Hier kwamen we geen toeristen tegen. Op de terugweg liepen we langs één van de kerken die Negombo rijk is. Er was een net een dienst aan de gang. De dienst werd zowel binnen als buiten de kerk gevolgd. Mensen zaten in het gras (lees zand) of op meegenomen stoeltjes. Leuk om te zien hoe dat hier werkt.
's Avonds gegeten, in de tuin van restaurant Sea Joy. We hadden heerlijke fried noodles met egg en rice with chickencurry wat bestaat uit rijst met een schaaltje curry maar ook één met gebakken aubergine, één met dal (iets gemaakt van linzen?) en nog een schaaltje met iets met een hele moeilijke naam. Na het eten nog gebakken banaan gehad. Als dit het eten is wat we hier in Sri Lanka kunnen krijgen zullen wij niet klagen. Het was overheerlijk!

Sri Lanka heeft ons in deze korte tijd al aangenaam verrast. De mensen lijken (voor ons) op Indiërs maar ze zijn hier zoveel aardiger en minder opdringerig dan in India.

Vanochtend de dag begonnen met een Srilankaans ontbijt wat bestond uit hoppers (dit zijn rijstnoodles gemaakt met kokosnootmelk), polsambol (dit is een mix van gemalen kokosnoot, sambal, rode ui, chilli en kruiden) een aardappelcurry, banaan, papayajuice en gemberthee. Zometeen op de fiets naar de vismarkt.

• 03 September 2016 - 14:28

Hinke:

Wat een heerlijk begin van de vakantie.Veel plezier en vele mooie avonturen die ik natuurlijk allemaal ga lezen. Doe wel voorzichtig en kijk goed uit. Wil straks bij thuis komst alles horen kletsen we bij.liefs Hinke xx

• 04 September 2016 - 01:31

Janny:

klinkt goed Jan en Wimmie....veel plezier!

• 04 September 2016 - 01:34

Janny:

ah die spelling controle....Windy!!

Was en vis blijven drie dagen fris :-)
    Die bus prijzen zou ook bij ons niet verkeerd zijn :-)