Portugal dag 1 - Reisverslag uit Ferragudo, Portugal van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu Portugal dag 1 - Reisverslag uit Ferragudo, Portugal van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu

Portugal dag 1

Blijf op de hoogte en volg Janwinmarkonina

10 Juli 2013 | Portugal, Ferragudo

Leeuwarden-Amsterdam-Lissabon-Ferragudo.

Vanochtend om kwart voor zeven vertrokken uit Leeuwarden, in een andere samenstelling als anders. Dit jaar is Marko thuis gebleven (is aan het bijkomen van Rock Werchter) en is Ipie met ons meegegaan. Gisteravond was het nog een komen en gaan van vrienden maar om half 1 lag iedereen in bed. Zoals gezegd zijn we vanochtend om kwart voor zeven uit Leeuwarden vertrokken. We hebben de weg door de polder genomen want tegenwoordig weet je nooit hoelang je op de Afsluitdijk moet wachten voor een openstaande brug. Om half negen waren we bij P3 waar we meteen werden doorverwezen naar P4 i.v.m. de drukte. Toen de bus eindelijk kwam werden we met heel veel mensen, en al hun bagage, in de bus gepropt en naar het vliegveld gereden. Zodra we in de vertrekhal waren kwam er iemand van de KRO (radio) voor een interview, dit hebben we maar aan Nina en Ipie overgelaten. Er werd veel gegiecheld en er kwamen lange zinnen uit, zoals precies, ja, nee, ik denk het wel. Ze hebben het nu af en toe nog steeds over de knappe interviewer. Gelukkig was het niet live op de radio. We konden meteen inchecken en door de douane. Verder geen enkel probleem met onze tassen en foto tassen. Al snel konden we door naar gate M waar het vliegtuig, van Easy-jet, al klaar stond. Om vijf over tien konden we het vliegtuig al in. Toen om half elf het vliegtuig vol was begonnen onze lange taxi-rit. We moesten namelijk helemaal naar de oostkant van Schiphol en de piloot had iedereen al gewaarschuwd dat het een tijdje duurde voor we bij de startbaan zouden zijn. Om 11 uur vlogen we en na een hele rustige vliegreis kwamen we twee en half uur later aan in Lissabon. Heel snel waren onze koffers er al. Om half twee, in plaats van half drie, stonden we bij het meetingpoint voor de autoverhuur (multiautorent) en niet snel daarna kwam het minibusje die ons daar naar toe bracht. Om precies twee uur waren we op weg van Lissabon naar Ferragudo. In totaal is de afstand 300 km. Na 200 km hebben we nog een korte stop gemaakt en wat gegeten en gedronken, om daarna het laatste stuk naar Ferragudo te rijden. Onderweg zagen we op het dashboard dat de temperatuur soms opliep tot 42 C. Kwart voor vijf waren we bij Vitor’s Village waar we ons appartement hebben gehuurd. We zitten heerlijk op de bovenste verdieping en zien uit op Portimao en de rivier. Nina en Ipie zijn meteen naar het zwembad gegaan en wij hebben bij de plaatselijke supermarkt (Lidl) de boodschappen gedaan. Daarna heerlijk op het terras gezeten met olijven, brie, toastjes, kruidenboter en wat al niet meer. Van de beneden buren hoorden we dat zij die dag met de watertaxi naar Portimao zijn gegaan, vandaar bus 32 hebben genomen en toen bij een winkelcentrum uit kwamen waar alle winkels inzaten, zelfs een Berskha, H&M en…….de Primark. De glunderende gezichten van de meiden waren mooi om te zien. We hebben afgesproken dat ze daar donderdag zelf naar toe mogen gaan en dat wij ze weer ophalen. Later op de avond nog even naar het dorpje gelopen, dit duurt maar 5 minuten, en op het terras gezeten, heerlijk genoten van het mooie weer. Onze 1e dag is meteen al een heerlijke en gezellige dag geweest.

Voor degene die bekend zijn in Ferragudo, we zitten in het appartementenblok met de naam Gaivotta!!! Toeval bestaat niet! 

• 11 Juli 2013 - 09:23

Monique:

Fijne vakantie in het heerlijke Portugal