Op naar Tribeca Blu - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu Op naar Tribeca Blu - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu

Op naar Tribeca Blu

Blijf op de hoogte en volg Janwinmarkonina

17 Augustus 2013 | Verenigde Staten, New York

Met 3 kwartier vertraging stijgen we eindelijk op richting New York. Met het opstijgen hebben we wat turbulentie en het vliegtuig wordt even goed door elkaar heen geschud. Ook na ongeveer 1,5 uur gaat het weer even goed tekeer. We hadden net het eten gekregen en het dienblad van een vrouw aan de andere kant van het gangpad viel zelfs op de grond. Verder hebben we een rustige vlucht gehad. Voor het landden kwamen we erachter dat we aan de goede kant van vliegtuig zaten. Het uitzicht op Manhattan was geweldig. We konden Empire State Building zien en ook het Vrijheidsbeeld hebben we ontdekt. De paspoortcontrole verliep goed en om 17.00 uur stonden wij buiten. We hadden thuis besloten om op eigen gelegenheid naar het hotel te reizen en dus moesten we op zoek naar bus 62 die ons naar Newark Penn Station zou brengen. Met behulp van een medewerker van het vliegveld kwamen we er achten dat we naar Level 1 moesten gaan. Om half 6 kwam de bus er al aan. We moesten met gepast geld $ 6,00 betalen maar we hadden alleen maar biljetten van 5 dollar of meer. Gelukkig gaf de buschauffeur aan dat hij $ 5,00 genoeg vond en konden we doorlopen. Het achterste deel van de bus zat vol met rappers en andere gangsters, verscholen achter grote zonnebrillen en petten. Na een rit van 15 minuten kwamen we aan bij Newark Penn Station. Hier moesten we op zoek naar de PATH-trein die ons naar het World Trade Station zou brengen. Marko liep voorop en als een volleerd reiziger wees hij ons de weg! Bij de kaartjes automaat bleek dat we allemaal apart moesten betalen. Niet handig want vier kaartjes in een keer gaat toch sneller. Bij de poortjes had een van ons een probleem. Hij stak het kaartje in het rechterpoortje maar wilde door het linkerpoortje naar binnen. Ja, dat wil natuurlijk niet en dus moest hij een nieuw kaartje kopen. Na 25 minuten waren we bij het World Trade Station. Wat een gek idee dat daar twaalf jaar geleden zoiets ergs is gebeurd en dat wij daar nu lopen. Bij het station zijn ze nog steeds druk aan het bouwen. Onder het lopen naar de het metrostation hoorden we een vliegtuig overkomen. Je kijkt dan toch wel even naar boven. Weer een kaartje gekocht en met de metro op naar Canal Street, waar ons hotel zit. We dachten dat we twee stations verder moesten maar het bleek maar een te zijn. Doordat we met de rugzakken in een overvolle metro stonden konden we er nooit zo snel uit. We zijn maar een station verder gegaan en hebben de 1e metro terug genomen. Daarna was het nog vijf minuten lopen naar het hotel waar we om kwart over zeven 's avonds waren. (Nederlandse tijd: 01.15 uur). Na snel de rugzakken op de kamer te hebben gedropt hebben we een restaurant opgezocht. We zijn uitgekomen bij de buren......een MacDonald. Ja, je bent tenslotte in New York!
De 1e Big Mac was een feit (hopelijk is het ook de laatste). Na het eten snel weer naar het hotel. Na 24 uur reizen, en misschien een uurtje slapen in het vliegtuig, konden we gaan slapen.
Vanochtend om half 7 wakker geworden. Toen Jan uit het raam keek zag hij twee bekenden lopen. Marko en Nina waren al vroeg op stap gegaan en hadden al een deel van Broadway gelopen. Ze hadden muffins, smoothies en koffie voor het ontbijt gekocht. Dat hebben we heerlijk op onze hotel kamer opgegeten.
We verblijven in het TribecaBlu hotel dat zich bevindt op de kruising van Canal St en Broadway. Dit is Downtown Manhattan en lopend zo'n 15 minuten naar het WTC-gebied. De kamers zijn beslist niet ruim, wel hele hoge maar lekker zachte bedden die verder prima voldoen. De airco is koud maar kan uitgezet worden. Dit in tegenstelling over berichten die we lazen op Internet. We hebben een prachtig uitzicht op de verkopers van Louis Vuitton-tassen Ray Ban zonnebrillen etc. die op Broadway hun waar hebben uitgestald.

• 18 Augustus 2013 - 09:32

Hinke:

Hè gangsta bedankt voor de foto. Ik had verwacht dat hij groter zou zijn.Gelukkig gingen jullie pas na de turbulentie de big Mac eten.Leuk dat Nina en Marko al zelf op pad waren.Veel plezier in New York.