Chengdu, Leshan en airport Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu Chengdu, Leshan en airport Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu

Chengdu, Leshan en airport Chengdu

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Janwinmarkonina

29 Juli 2011 | China, Chengdu

27-07-2011

‘s Middags met de taxi naar de panda's. We hadden een slecht tijdstip uitgekozen. Een paar uur eerder was er een zware regenbui geweest en waren alle panda’s naar hun binnen verblijf gebracht. In de verblijven zelf kon je bijna niks zien en dus hebben we snel weer een taxi naar de stad genomen. Tegen de avond hebben we nog een wandeling richting de Wuhan tempel gemaakt en hebben daar nog een tijd rond gelopen.

28-07-2011
Gisteravond is het begonnen met regenen en onweren en dit is de hele nacht doorgegaan. Vanmorgen op tijd opgestaan en besloten om wel richting Leshan te gaan. We hebben geluk dat het busstation om de hoek is en lopen niet lang door de regen en het onweer. De busreis duurde 2 uren en na een half uur werd het al droog. Onderweg hadden we een prachtig uitzicht op de rijstvelden, de lelies, viskwekerijen en theeplantages. Aangekomen in Leshan konden we vanaf het busstation bus 13 nemen naar de Giant Buddha. Een korte rit bracht ons bij de ingang van het park. In het park bleek dat het niet alleen om de Giant Buddha ging maar er waren vele Buddha’s in alle uithoeken van het park. In allerlei gedaantes. Ons weg verliep via veel trappen maar het was het meer dan waard. Bij de grote Buddha was er sprake van eenrichtingsverkeer. We hebben eerst 1,5 uur moeten wachten tussen “Eftelinghekjes”. Op de terugweg kwamen we nog door een grot met allemaal Buddhabeelden. Aan beide zijden van een trap hingen allemaal hangsloten. Deze kon je ook nieuw aanschaffen. Het weer was warm, vochtig, benauwd, kortom we hebben heel wat vocht verloren. Terug in het hotel, ’s avonds dat verlies weer met een biertje aangevuld.

29-07-2011
Vandaag hadden we vanuit Chengdu de trein zullen nemen richting Tibet. Op de 21e hadden we mail contact met Dho Kho uit Lhasa dat dit helaas niet ging lukken en dat een vlucht misschien nog zou lukken. Gisteravond laat kregen we het bericht dat we om 06.10 uur zouden vliegen maar dat er een probleem was met de permit. Deze was nog niet aangekomen. Wel hadden we een kopie. Vanochtend werden we om 04.00 opgehaald bij ons hotel. Het regende en het onweerde behoorlijk. Dat werd gaandeweg erger. Op het vliegveld kregen we meteen te horen dat we met een gekopieerde permit niet in het vliegtuig mochten. We hadden afgesproken met Mr Sam dat we hem dan rond 10.00 uur zouden bellen. Zo gezegd zo gedaan. Tien uur hingen wij weer aan de lijn. We moesten nu weer wachten tot 12 uur en dan nogmaals bellen. Om 12 uur opnieuw gebeld en kregen we het bericht dat de permit was aangekomen en dat Mr Sam zelf naar het vliegveld zou komen. Helaas waren er door het slechte weer in Chengdu en Lhasa vluchten vertraagd en uitgevallen. Hierdoor was het onmogelijk om nog op een vlucht geplaatst te worden. Om 14.00 uur zijn we weer richting Chengdu gegaan en hebben twee kamers in Holly Hostel geboekt. Geheel in Tibetaanse sfeer! Om de hoek begint de Tibetaanse straat. Morgen gaan we opnieuw vroeg naar het vliegveld om te zien of met een vlucht meekunnen. We proberen te wennen aan het idee dat we niet in Tibet zullen komen en zijn nu ook bezig met alternatieven. Misschien Guillin of Lijang?

Nog een klein detail: precies op de tijd dat wij zouden vliegen, 06.10 uur, sloeg een enorme bliksemschicht vlakbij het vliegveld in. Misschien een teken????