Van Düsseldorf naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu Van Düsseldorf naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Janwinmarkonina - WaarBenJij.nu

Van Düsseldorf naar Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Janwinmarkonina

21 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Vanmiddag om even voor 13.00 uur vertrokken richting Düsseldorf. Om 13.00 uur hadden we afgesproken bij de parkeerplaats voor de Mac in Goutum. Op ons gemak zijn we naar Duitsland gereden. Bij parkeerplaats Hunxe nog even een kop koffie/thee gedronken. Buiten was het nog heerlijk weer. Na een half uur weer in de auto gestapt en al snel begon het wat te regenen en te onweren. Hoe dichter we bij Düsseldorf kwamen hoe harder het begon te regenen. Op het laatst reden we nog maar 60 km per uur op de snelweg. Gelukkig werd het vlakbij Düsseldorf weer droog. De parkeerplaats P23 was snel gevonden en al moest het zo zijn, vooraan waren twee plekken vrij. Dat scheelde weer een lang eind lopen. Half zes stapten we de vertrekhal in, flightbags om de rugzakken en om twintig over zes konden we inchecken. Wij (Jan, Win en Nina) waren snel klaar met inchecken. Co en Bar stonden in een andere rij en daar ging het iets anders. Er werd aangegeven dat de rugzakken met flightbags een risico vormden als ze op de gewone bagageband naar het vliegtuig gingen.????? Dit hadden wij nog nooit meegemaakt. Hun rugzakken moesten dan ook bij een speciale balie worden ingeleverd. De man achter de balie zei nog tegen ons dat hij hoopte dat onze rugzakken zouden aankomen. Op naar de balie voor de bijzondere bagage waar twee olijke Duitsers stonden waarvan ėėn een paar keer zei "je moet kijke Marijke". We moesten maar afwachten of alle vijf de rugzakken zouden aankomen in Bangkok. Rond 19.00 uur richting douane vertrokken. Veel problemen leverde dit niet op. Langs de dutyfree (parfum spuiten) en nog even wachten bij de gate. We hadden net een gesprek met zijn vijven dat als je zou worden omgeroepen je dat dan vast zou horen. Opeens hoorden we dat passagiers Visser en Bootsma zich bij de balie moesten melden. Ieder van ons dacht wat anders. Jan dacht dat iets met de rugzakken was, Win dacht dat passagiers in het achterste deel van het vliegtuig eerst moesten, Barbara dacht dat er nog iets veranderd/aangepast moest worden met de plaatsen en Co, die had het niks gehoord maar toen wij snel opstonden en naar de balie toe liepen ging hij er maar snel achteraan. Daar hoorden wij dat Co en Bar waren ge-upgrade naar Business Class. Wat geweldig! Maak je voor het eerst een verre vlucht en mag je ook nog eens Business Class vliegen. Als een van de eersten ging ze aan boord. Toen wij binnenkwamen hadden zij al een glas champagne in de hand. Dat hadden wij ook wel gewild maar gelukkig wij hadden een plaats aan het raam :-).

Gisteravond om 19.00 uur plaatselijke tijd aangekomen. We hebben een hele rustige relaxte vlucht gehad. Waar we veel hebben kunnen slapen. We zijn uitgerust in Thailand aangekomen. Binnen de kortste keren waren wij uit het vliegtuig, door de douane, en ja, zelfs al onze backpacks waren aangekomen. Op naar de CityLine en voor 35 bath zijn we naar Makassan gereisd. Vanaf daar moesten we bus 556 nemen maar van Marko hadden we al gehoord dat de bus niet meer om die tijd reed. Samen met nog een Tsjech en een Argentijnse zijn we op zoek gegaan naar twee taxi's. Gelukkig had Jan een oud kaartje van New Siam2 en hebben we Co en Bar met de Tsjech en de Argentijnse in een taxi gezet. Niet snel daarna hadden wij ook een taxi. Voor 15p bath reden wij naar ons guesthouse. Snel even wat opfrissen en via Rambuttri road langs Khoa San even de omgeving verkend. In twee jaar tijd is er weer veel veranderd. In de straat rond ons guesthouse is het rustiger geworden maar Khao San en de straten er achter zaten vol. Nog snel wat drinken gehaald bij de seven eleven en op naar ons favoriete eettentje. We hebben lekker gegeten en heerlijk gezeten en genoten van de sfeer om ons heen. De 1e avond was super gezellig. Het is heerlijk om weer 'thuis te zijn'.

• 24 Juli 2014 - 11:04

Hinke:

Fijn dat de reis goed is verlopen en jullie op de plaats van bestemming zijn.fijn dat het thuis komst gevoel er is.geniet ervan.